Tuesday, December 14, 2010

Trip jb,melaka,kl

Kali ni kami merancang untuk trip ke tiga negeri dlm masa 3hari,keja gila..aku tak tau apa-apa pasal jb dan melaka,tapi kl 2 adalah rumah kedua aku,kah kah kah

Setelah membuat perancangan selama sebulan lebih dan dalam sebulan tu letih gak aku mendengar bob dok cerita pasal trip ni....

Setelah dilakukan tapisan yg ketat 11 orng jejaka yg tidak diterima untuk ke angkasa bersama syed muzafar..dipilih menyertai trip yg lagi berfaedah dan mencabar ni.semua lelaki,wanita tak da ka yang berminat,jangan takut kami bukan gay atau charles manson.

setelah membuat sedikit meeting di nasi kandar geleng bagan dalam atas tajaan sendiri,segala bajet,tarikh,masa,kenderaan..sebulat suara ditetapkan..

Kami gerak mlm hari,mengunakan roket appolo sewa,keluaran toyota.van sapa tah depa sewa....plan kami terus ke JB dulu.....

1st day JB.

Pagi nya kami sampai di tol kulai jaya...menunggu pemandu pelencong tak berbayar saudara acyd....member lama aku....lama gak aku x jumpa dia,kali terakhir di kl kot di gig famme fest...masih seperti dahulu,aku lihat semakin sasau..
kah kah kah...
masih setia dengan rokok kreteknya...sudah ngeband sekarang dan editor zine 'ranjau dijalanan'..acyd datang dengan yamaha ss bikin dia...terus bawa kami ke hotel di kulai lupa plak nama otel tu..babi sewa hotel murah gila,semalam seorang rm15 je,bilik pun selesa...petangnya kami gerak untuk ke jb.dalam perjalanan acyd ada gak tunjuk mana rumah adik angkat kesayangan dia si 'pancung',....makan dulu,aku pekena soto nasi...pusing-pusing stualang,lepak danga bay........
ooo ni la danga bay yang menjadi kebanggaan rakyat johor ni...malamnya kami ke majidee pekena abc killer n round bandar jb,
masuk pasaraya yg depan macam kl sentral aku tengok..

bagi aku la,jb sama je macam kl cuma makanan dia agak istimewa skit biasa la jawa.yang istimewanya kalo kedah masuk je terus nampak sawah padi terbentang luas kalo johor plak terus nampak ladang kelapa sawit....punk kelapa sawit bertemu punk petani kah kah kah..

Terima kasih kepada acyd kerana sudi menjadi tour guide kami....

2nd day melaka..

Dalam tengahhari kami sampai melaka selepas singgah di R&R yang banyak lalat tu...ini juga kali pertama aku sampai melaka bandar kesayangan mat komando.negeri bersejarah,negeri cencaluk...apa cerita mat komando ni dah kawen ke belum....mula-mula rasa aku nak kontek mat komando ni,tapi memandangkan kami singgah kejab je tak payah kot...sampai je bandar hilir kami jalan-jalan lihat kawasan sejarah...gereja lama,a famosa dan macam-macam lagi.singgah beli t-shirt sebarang dua....buat kenangan... Tak nampak pun awek-awek berdenyut kat sini...mungkin mereka tak suka lepak sini kot...petang tu juga kami gerak ke kl......melaka memang penuh dengan banggunan bersejarah mengingatkan aku kepada penang....
Petangnya kami sampai kl,terus ke rumah tumpangan 'bintang quest house' ini antara hotel paling cikai dan murah di kl ni.terletak di jalan alor,bukit bintang...merupakan tempat yang kerap disingah jika ke kl.bilik kosong selalu ada,sewa murah,tandas kat luar,sepoi betul,free wifi,kalo bernasip baik boleh jumpa gro-gro club malam sewa bilik sebelah...perhhhh tergugat beb...

3rd day KL

Malas la nak cerita pasal kl ni.......jumpa lagi di lain trip....cilaka parking bawah klcc dan sogo mahal nak mampus....kapitalis betul...