Wednesday, December 8, 2010

50mm/1.8 AF

Nakaram dslr depa buat acesori je,macam celaka budak-budak lani,satu ari aku jumpa sorang budak pompuan rasanya dalam belasan tahun je..gantung kamera dslr kat leher jalan-jalan atas mall,macam gampang je aku tengok...mula aku ingatkan menatang pa rupanya dslr....sempoi..mak bapak depa kaya..uptodate kot kah kah kah,sambil makan mekdi dslr letak atas meja perhhh..stayloo..nasip baik canon 100D je kalo mark 2 memang aku tabit spring 4 kali.

Aku pun ada dslr tapi aku rasa malu la kalo gantung kat leher,tah rasa macam kelat-kelat plak.paling-paling tidak aku gantung di bahu je ala macam galas beg tu...itu aku tengok kat alor star,kat kl hari tu lagi macam cibai.......reti ka depa guna kalo pakai mode auto je baik tak payah....baik ambil compack camera licca...tapi babi punya mahal dah boleh angkat nikon d90 dah...dah la bentuk macam bata ja,ada modai nanti nak angkat satu gak....senang bawa jalan-jalan,boh dalam poket seluar je..

Aku yang dah hampir 2 tahun pakai masih lagi teraba-raba nak guna manual mode,tu belom masuk lenca 50mm manual lagi asik blur memanjang,tangan plak terketar-ketar..berapa banyak job welding yang aku tolak pasai aku kurang minat....aku sebenarnya malas nak shoot wedding ni,pasal aku malas nak suruh orang pose...niat aku beli dslr ni pun untuk ambil gambar di gig....dalam gig mana payah suruh depa pose apa semua...ko kena tunggu moment yang terbaik and shoot je....'we dont creates the moment but we capture the moment'...perlu banyak bersedia,perlu agak apa yang akan dia buat 3 saat lagi,tak da ulang-ulang dah,baru mencabar....dia punya feel lain macam skit...tambah yang main tu band yang hyperxtive.....perhhhh terbaik joe.

Tapi kalo member suruh shoot depa kawin ka aku charge rm2500 aje 5 keping gambar cuci sendiri....macam aku charge siti nurhaliza dulu.....kah kah kah..

No comments:

Post a Comment