Monday, January 3, 2011

Satu Masa Satu Ketika

Kedegang,kebom,
Satu penyepak hinggap di pintu bilik,
Kelepang,
'bangun-bangun'...suara separa menjerit menerjah...

Celaka sungguh sapa gerak aku pagi ni,hujan-hujan ni sapa plak....

Dengan mata separuh terbuka,aku kuatkan semangat untuk buka pintu....kalo benda tak penting ni mau aku sekeh kepala ni....

Buka je pintu.....
angin seram menusuk masuk....
aura hitam kelihatan....

'Woi,korang ingat ini asrama bapak korang punya ka....'
satu suara keras menusuk ke telinga....

Dengan outomatiknya aku terus terjaga dari mamai......babi ketua bahagia aku rupanya merangkap warden asrama....mampus sat lagi

Dengan penuh selambe aku ambil berus gigi dan sabun terus ke toilet mandi....kedengaran dia sedang ketuk pintu bilik sebelah plak...sambil maki-maki...

Ini kali ketiga rasanya dia tolong gerak aku ke kelas.....ni pasti kat kelas takda orang ni,membuta semua ni......sambil mandi otak berfikir ligat apa nak kelentong....

No comments:

Post a Comment