Wednesday, April 6, 2011

Osmantikos-Dare To Rise

Mantap....itu lah perkataan yang bermain dalam kepala aku masa pertama kali mendengar material dari Osman...secukup rasa bagi aku..gula,garam,ajinamoto semua diadun sebati macam adunan dari cheft wan plak...walaupun kadang-kadang mendatar...Vokal kali ni terbaik..mendap..meneran....piching pun tak lari kah kah kah....music mereka masih sama tetapi dengan rakaman yang bagi aku cukup berkualiti...semua bunyi dapat didengar dengan baik oleh telinga aku....ari tu aku buat ear test normal lagi walaupun selalu dengar music kuat... bak kata sedap la...masih berpaksikan crusty yang berelement gelab dengan sentuhan melodi....melodi bersama dengan sedikit solo-solo gitar....ala macam tragedy..from ashes rise..

Terdapat dua format yang dikeluarkan oleh Bullwhip Records....keset dan cd.....kedua-dua mempunyai cover artwork yang berlainan.....bg aku artwork di kaset lagi menarik dari cd.....kalo la format 7' inci ada sama lagi mantap perhhh..kalo bercerita dari segi artwork kaset..ko akan lihat ketenangan walau musicnya mengacau jiwa.......jangan disangka air yang tenang takda piranha dan bagi artwork cd plak akan terasa kegelapannya...terima kasih kepada Borhan kerana memberi secara percuma format kaset walaupun aku hanya beli dalam format cd je...



1.Enteranal patriarchy
2.Envitable desolation
3.Dare to rise
4.Religion demise

No comments:

Post a Comment