Wednesday, April 6, 2011

Mass Separation-tak mau lagi 7'


Ahh lama gila,baru sekarang dapat ep ni...gila punya lama.......susah nak dapat...label yang distro kat sini pun tak banyak..dan kadang-kadang aku tanya je dah abis...nak order dari luar malas la,dia punya kos postage macam haram sekarang ni...di sleve dia....ini rakaman tahun 2002 tapi aku kurang pasti bila relise....tengok muka band member mass pun semua muda lagi..Yeap Pisschirst pun masih mengangotai band ni..bapak punya lama...music yang dihasilkan masih segar lagi...bagi aku la..thrash....grind......fast...fast......fast..

Music mereka boleh diistilahkan macam rempuhan gajah...badak.....kerbau...tapir....ala macam filem dalam film Jumanji tu.....apa saja halangan didepan akan dirempuh tanpa belas kasihan......intro saja terus merempuh....takda bagi ruang untuk mellow-mellow.Bak kata Sarjan Hassan 'play fast or die'

Satu yang aku suka sampai sekarang adalah vokal Kid...nyanyiannya penuh perasaan..setiap jeritan...dengusan cukup sempurna..merintih ketidak-puasan pada satu isu yang disuarakan dengan lirikal yang penuh inpirasi bagi yang memahaminya.kalo tengok live kid nyanyi korang pasti terkedu tahap penghayatan beliau terhadap sesuatu lagu....explanations bagi setiap lagu pun disertakan...
Intro didgeridoo pada pembukaan....ala masa tu benda ni tengah in...
Setahu aku dalam kewujutan mass separation tak banyak meterial yang mereka keluarkan sebab tu ia cukup berharga bagi aku.....



Side angguk:
-Tak mau lagi
-to young to politics
-apa kah ini merdeka?
-it will feel so good

Side goyang:
-old n jaged
-solidarity? bullshit!
-the point is to change
-trash! Burn! Strike!

No comments:

Post a Comment