Tuesday, May 10, 2011

Phuket part 2

Phuket.

Turun je dari feri,kenderaan utk kami pulang tidak disediakan,kata mereka nama kami tercicir tak ada dlm senarai plak.setelah diadakan sisi diskusi dlm keadaan santai walaupun cuaca maha panas,brother mana tak mungkin ajen feri kot.offer tuk hantar kami pulang dengan pickup dia,kalo mereka lepas tangan mau berbakul-bakul makian akan diseranah.ini bukan pickup cikai-cikai tau,ini pickup macam toyota hiluk le..agak selesa gila jika dibandingkan dengan van...rupanya best gak naik pickup ni,aku ingat macam lori satu tan yg dok tarik padi tu,bunyi pun smoot je,absober pun tak keras mana.sampai je kat quest house kami,aku terus ke kedai 24 hour.beli susu segar murah beb,1 liter baru rm1.90.dengan ubat kuat...red bull la.balik bersihkan diri ngan baring-baring jab.
Malamnya selepas makan yg tak macam makan,kami plan ke bangla road.bangla road ni sangat terkenal dengan kelab-kelab malam,live band,tarian tiang dan seangkatan dengannya.ala kalo kat sini macam jln p.ramli 2 tapi di sini jln ditutup terus,kiri kanan semua disco,pub semua hiburan untuk org dewasa.kami masuk satu kelab,yg tak berapa sempoi tapi layan je la,dengar music,minum coke cuma takda nasi goreng pataya je,ada persembahan di pentas,entah sarkes ke apa tah sarkes xxx kot....babi....bir lagi murah dari coke babi sungguh.yg pasti jiwa aku x serasi dengan disco entahla,hanya dengar music kuat,minum dan menari je ,nak sembng pun susah kena jerit-jerit,mungkin aku tak leh dengar music je,aku perlukan live preforment baru andeline aku naik baru boleh loncat-lancat dan burger memburger.kalo kat sini kalo ada gig je aku masuk disco....cuma untuk merasai sendiri night life di phuket ni,dlm 1pg kami gerak balik ke hotel...ronda lapan kali pi-balik bangla road

Ko tau pasal pa depa panggil bangla road mengikut kata ejen 406 si pak apatah pasal banyak pekerja di situ bangla itu je.

macam-macam halangan menimpa dalam perjalanan balik ke hotel.....ditahan wanita thailand,dipujuk rayu semasa melalui rumah urut....aku dengan tangkas menolak godaan syaitan itu....setelah godaan tidak dapat dipatahkan aku menguna cara kejam,mengkarate tengkuknya bertubi2....sehingga terkulai layu...kah kah kah....

sampai di bilik terus aku plak pengsan....selamat malam...semua

Besoknya aku bersiap utk check out dr hotel...goodbye kiss terpaksa diberikan kpd reseption girl,budaya thai kata mereka,aku ikut jee...tunggu di luar 15 min,brother van kami sampai,dengan van exzos hks dia...port belakang menjadi tujuan itu pun yg tinggal,van pack ari ni bersama dgn berapa orng mat n minah saleh dan minah thai yg ashik sembang je....selepas itu aku x sedar diri....dlm keadaan yg separa sedar aku perasan brother van ni menggunakan jalan lain,mcm masuk kampung pun ada,tp cara pemanduannya sangat mirip kepada pemandu f1

..kadang aku rasa dia tukar gear tak tekan kelas terhangguk-hanguk aku rasa....ada dua tiga tempat juga ia berhenti utk menurunkan mat saleh....akhirnya van sampai satu-satunya R&R kat Krabi.kami berhenti makan tnghhari,ada restorent islam disini,warga malaysia pun ramai disini.sempat la kami bersembang dgn mereka,ala isu remeh je,ada asal mana,dari mana,nak kemana...kalo dia masuk bab politik mau aku hentak tumit ke mukanya.hampir petang kami sampai ke hatnyai....transit tukar van lain plak tak sempat la nak ronda pekan hatnyai...sejam kemudian kami sampai sempadan disambut oleh awek imegresent di sempadan malaysia....lega rasanya...tepat jam 9:28mlm kami sampai di penang.........selamat juga kami sampai...perbagai pengalaman yg ditempuhi selama kami bagpacker ke phuket...arap tahun depan kami akan sampai lagiii...selamat tinggal gadis-gadis berdenyut phuket.....

Update:bulan 6 ni aku sampai lagi phuket..........keh keh keh...

No comments:

Post a Comment