Tuesday, May 17, 2011

28 hari:jurnal rock n roll-mohd jayzuan


Apabila membaca buku ni....terasa dekat dengan diri aku sendiri...seperti melalui kisah hidup aku plak.. Rasanya aku dengan jayzuan banyak persamaan....keluh-kesah remaja yang dah tua....permasalahan....macam-macam cabaran hidup....tapi buat slamber ja..

Rasanya lingkungan umur kami sama....minat music....suka mengembara...membaca...dan beranggapan dalam hati terdapat satu ruang untuk music....sentiasa ada...
Satu lagi persamaan...dan selalu sesat dan tak tahu apa yang dicari dalam hidup...dan cukup membenci aturan kerja...

Rasanya dulu dia main dengan band bloody mary kot.....itu pun rasanya mungkin 10tahun lepas aku tengok dia perform di alor star...ala zaman grunge dulu-dulu....dan rasanya dia ada datang kejitra dalam satu gig bersama dengan free lovenya...mungkin 5 tahun dulu...dan sekarang aku kurang mengikuti perkembanganya..tau-tau dia ada keluar satu buku dan tiba-tiba plak aku terjumpa bukunya di popular bookstor...ironikan keh keh keh

Jurnal ni menceritakan 28hari pengembaraan jayzuan ke semenanjung tanah melayu....dari pantai timur ke selatan diakhiri di utara...dalam bahasa yang cukup santai,slumber dan mudah difaham...berbekalkan berapa ringgit,gitar,cdnya dan berapa buku sebagai peneman...

Tapi mendapat pertolongan kawan-kawan disetiap tempat yang disinggah...dan kadang terasa macam dalam rancangan jalan-jalan cari makan plak,dia banyak bercerita pasal makan...kenangan dulu,awek-aweknya,keterujaanya terhadap music...kejujurannya....arrhhh aku sokong kenyataannya 'perempuan itu seperti ahli sihir'....ya kita sedang meraikan kehidupan....

'aku perlu berkawan dengan seramai mungkin manusia pelik supaya aku boleh merasakan yang aku ini normal.aku merasakan yang aku sewel dan tak normal'-mohd jayzuan..

No comments:

Post a Comment