Wednesday, July 6, 2011

Wormrot Malaysia Tour


Antara sebab kenapa aku perlu ke gig ni kerana Wormrot....

terlalu banyak cerita pasal kehebatan mereka...kenapa mereka dapat relise bawah Eareche records....dapat buat US tour plak.....bla bla bla......

Diatas flayer gig start dalam jam 5:30pm..tapi tawakal ja aku gerak lepas jam 7 kot....nak kena tunggu june plak....biasa la orang dah berkeluarga...sampai kat club cinta sayang....guard bagi tau vanue gig diubah ke.......lupa la nama pa.

Sampai je dekat 8:30pm dah gig baru mula....nasip baik aku datang lewat kalo tak....mau aku tepacak dari petang...

Sampai ja tempat kejadian..Cepat-cepat aku bayar tiket terus masuk pasai budak jaga pintu cakap Warmrot tengah main.....

Aku dengan kelajuan bak kura-kura meluru masuk....perhhh venue gig macam haram.....besar dan lebar...
terlalu lebar aku rasa...apa pun aku enjoy tengok wormrot main walau pun sekejap ja aku rasa........kesimpulan aku:

1.Wormrot babi punya hebat..

2.permainan yang maha kemas..padat...teknikal
plak...tapi masih dalam kontek grind lagi..tak merapu pun...

3.Drumer yang konsistem..tak nampak longgar
pun...fit...

4.bak kata mt norr ricecooker....macam gitar yang
mengikut drum...ingat mereka hanya
bertiga...drum n gitar aja...ada part teknikal plak...

5.mereka layak untuk sebaris atau sepentas
dengan legenda grindcore......

Lepas show mereka aku rembat tshirt n Lp dirge....tapi biasanya akan dapat murah kalo band dalam tour ni....dan alhamdulillah.....dapat diskaun plak..

Lain-lain band yang main pada malam tu malas aku nak ulas....lemau....rasanya hanya weat skam je kot yang menonjol....dan band pemenuh slot Angkara hebat......dengan serangan suara mereka...









**********

Dengar romour mereka akan tour lg pada tahun hadapan dengan band Rotten sound...aku harap dapat lihat mereka lagi.aku harap la.

sebenarnya aku pun kurang kenal dengan music mereka...ada la 3-4 lagu aku dengar di mp3....album Abuse yang aku order hari tu dihantar kembali pasai aku tak ada di rumah....holiday...tapi setelah mendengar 'Dirge' hebat walaupun banyak ulasan kata Abuse lagi hebat...bila agaknya cd tu nak sampai rumah aku...

No comments:

Post a Comment