Monday, July 25, 2011

Sembang Di Atas Angin

Hari tu aku ada sembang kosong dengan sorang awek ni....muda lagi kot..mungkin awal 20an....tak banyak aku bualkan....memang terasa perbezaan usia tu dalam topik-topik sembang kosong ni...dia punya topik perbualan pun cukup remeh-temeh...soalan pra sekolah pun tak tau jawab....perhhh

Aku cuba sembang yang berat skit....bab 12 dalam kitab tahajut syeksen kelima...pasal nikah kawen keh keh keh.....aku ada tanya dia..

''apasal pompuan takleh kawen lebih dari sorang.....????

Saja nak duga dia punya IQ.

Digelengnya kepala....perrrh itu pun tak tau jawab....mak oi..berapa tahap IQ dia ni.....mungkin pengalaman kurang kot...jangan la jawab tak tau terberang pi la....perempuan nafsu kecik ka..tak larat layan suami ramai ka..apa-apa la...jawapan dia tak tau...

Dia kata 'bestkan kalo perempuan leh kawen sampai 4......tentu duet banyak,ada 4 orang suami bagi duet'..

''larat ka nak kena tahan sampai 4 orang suami siang-malam kalo dia nak'' tapi dalam hati la...

Lepas tu dia tanya aku plak.....

''U kampung kat mana????

Aku soalan korang ceredik ni aku malas nak jawab....aku buat pekak...dia ulang lagi....aku acu tak acu jawab...

''Jitra''...

Tiba-tiba keluar.....satu lagi soalan ....

''Jitra bila nak kenduri ????

....aku buat bodo lagi...diulangi lagi....dalam nada separa tegas...

Aku jawab...

''aku tunggu hang la !!!!''

''apasal plak....'' jawab dia kembali..buat-buat kurang mengerti..

''habih tu aku nak kawen dengan hang''

perhh dia terdiam seketika....tersipu-sipu malu bak wanita timur.....kah kah kah kah...

No comments:

Post a Comment