Friday, March 11, 2011

Memori line

Tengahhari (sabtu minggu lapas) tadi aku pusing sorang-sorang bandar alor star sementara tunggu gambar habih dicuci...terasa seperti setiap langkah adalah memori masa remaja....keh keh keh walaupun kini masih muda remaja...budak-budak lepak depan CT plaza mengingatkan aku dulu...walaupun aku tengok dress sorang-sorang macam celaka...mana perginya kutu-kutu punk...takkan yang ada mamat scremo je kot ngan mamat takde pendirian...

Aku cuba lalu dekat lorong sempit..tempat ni legand dulu....dan laluan sempit..kalo nasip baik boleh berasak atau bergesel ngan awek denyut...tapi kini haram aku sorang je yang lalu situ....rasa lapang plak..dah tak lorong sempit dah ka...orang niaga pun aku tengok macam segan-segan je lagi dua tiga taun bungkus kalo macam ni...

Alor Star sekarang macam hilang roh..atau mungkin aku semakin dewasa...semua tempat legand dah tak ada....stesen bas baru...dah pindah ke shahab perdana...banyak memori stesen bas baru ni.........bas HBR dan Gunung rasanya dah ditamatkan perkidmatan atau pun uzur kot...pawagam proda pun dah tutup..dulu port tengok gambar X walaupun dalam bulan posa keh keh keh....

Hotel set tat shen pun rasanya tutup dah kot...tempat gig macam dalam oven...

Arhhhhh Alor Star semakin suram dihati...tapi tetap dihati.....tiada apa yang dapat diganti waima KL atau penang sekali pun...kerana rasanya....

No comments:

Post a Comment